Έρευνα που διεξήγαγε καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Τέξας για το δυστύχημα των Τεμπών, φέρνει στη δημοσιότητα νέα στοιχεία σχετικά με την τραγωδία που σημάδεψε τη χώρα, στοιχίζοντας τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Η έκθεση του καθηγητή Φαϊσάλ Καν επιβεβαιώνει τα ευρήματα του πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, ότι δηλαδή η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε αρωματικούς υδρογονάνθρακες, οι οποίοι προκάλεσαν έκρηξη κατά τη σύγκρουση και θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 30 από τα 57 θύματα να απανθρακωθούν ακαριαία.
Ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Τέξας σημειώνει πως ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας αντελήφθη την επιβατική και «εφάρμοσε τον μηχανισμό έκτακτης πέδησης για να την σταματήσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, η 1η και η 2η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας εξετράπησαν από τις γραμμές (ράγες), αποφεύγοντας μια μετωπική σύγκρουση με την επιβατική. Όλες οι τρεις μηχανές που εξετράπησαν δεν είχαν ίχνη φωτιάς και βρέθηκαν σε διαφορετικές θέσεις στον τόπο του ατυχήματος».
Παράλληλα, μέσα από το βιντεοληπτικό υλικό παρακείμενων καμερών καταγράφεται πως μετά την εκτροπή των μηχανών παρατηρήθηκε σειρά ηλεκτρικών τόξων και λίγα λεπτά πριν από την έναρξη της πύρινης σφαίρας «παρατηρούμε επίσης ένα νέφος που ανέρχεται ευκρινώς πάνω από τον τόπο του ατυχήματος». Αμέσως μετά δημιουργείται η πύρινη σφαίρα, «το μέγεθος της οποίας φτάνει τα 113 μέτρα, επειδή πέρασε από το πρώτο βαγόνι του επιβατικού τρένου στο βαγόνι που βρίσκεται το κυλικείο».
Όπως επισημαίνει ο κ. Καν και αναφέρει το thestival.gr, το βιντεοληπτικό υλικό καθιστά εμφανές ότι «η αμαξοστοιχία μετέφερε πιθανότατα πτητικούς υδρογονάνθρακες». Προσθέτει μάλιστα ότι η χημική ανάλυση δειγμάτων που ελήφθησαν στην περιοχή της τραγωδίας, των υπολειμμάτων στα θύματα, καθώς και στα κατεστραμμένα υλικά από υποδομές της περιοχής δείχνουν την παρουσία των χημικών ενώσεων βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου (ή ξυλενίου).
«Είναι πολύ πιθανό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο. Λόγω της πρόσκρουσης που προκλήθηκε από τη σύγκρουση, αυτές οι ουσίες εκλύθηκαν από τα κοντέινερ που τα περιείχαν και έτσι σχηματίστηκε το νέφος ατμών που αναμίχθηκε αποτελεσματικά με τον αέρα και δημιούργησε την πύρινη σφαίρα» ξεκαθαρίζει ο Αμερικανός ειδικός επιστήμονας, προσθέτοντας ότι: «Η πυρόσφαιρα εξερράγη πλησίον της θέσεως των χημικών στην εμπορική αμαξοστοιχία και όπως φαίνεται στα βίντεο εξελίχθηκε από την πηγή της προς τα έξω. Η πυρόσφαιρα κάλυψε την περιοχή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας σοβαρές βλάβες και θανατηφόρα ατυχήματα».
Το πόρισμα Κοκοτσάκη
Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογα συμπεράσματα είχε φτάσει και ο Βασίλης Κοκοτσάκης, πραγματογνώμονας οικογενειών των θυμάτων, και είχε αποκαλύψει την ύπαρξη των υδρογονανθράκων μαζί με δύο Έλληνες επιστήμονες που εργάζονται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
«Μόνο ένα υλικό μπορεί να προκαλέσει σε τόσο λίγο χρόνο τέτοιες βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό και δεν μπορεί να είναι ένα υλικό που καίγεται στην καθημερινότητα. Η δυσκολία μου ήταν να πείσω τον ανακριτή που είχε στα χέρια του την έκθεση του πραγματογνώμονα που ορίστηκε από τις Αρχές και η οποία έκανε λόγο για καύση ελαίου σιλικόνης. Έπρεπε λοιπόν να βρω και μια γνώμη πέραν της ομάδας και αναζήτησα έναν κορυφαίο επιστήμονα. Ο κ. Φαϊζάλ δεν είναι μόνο κορυφαίος παγκόσμια, αλλά είναι και ειδικός επί των εκρήξεων» δηλώνει στο thestival.gr ο κ. Κοκοτσάκης.
Απανθρακώθηκαν ακαριαία
Με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης, η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε είχε διάρκεια 9,6 δευτερολέπτων, ενώ η κορύφωσή της ήταν 3 δευτερόλεπτα και σε αυτόν τον χρόνο ήταν τέτοιες οι θερμοκρασίες που προκάλεσαν τον ακαριαίο θάνατο 30 επιβατών.
Στις μη απανθρακωμένες σορούς αιτία του άμεσου θανάτου ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες κακώσεις συνέπεια των φυσικών δυνάμεων που αναπτύχθηκαν από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών.
zougla.gr
Ακολούθησε τη
Θεσσαλία TV στο Google News, για άμεση ενημέρωση.
Αν το άρθρο σου άρεσε, πάτησε