ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Εθνική Οδό -Πότε και ποιοι θα ταξιδεύουν με 150 χλμ.-ώρα
Ένα κύμα αλλαγών σχετικά με τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους σαρώνει την Ευρώπη
Ένα κύμα αλλαγών σχετικά με τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους σαρώνει την Ευρώπη, με κάποιες χώρες να προωθούν αυξήσεις ενώ άλλες να επιμένουν σε μειώσεις, πυροδοτώντας μια έντονη συζήτηση για την ασφάλεια, την οικολογία και την οδηγική ελευθερία.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για μείωση της ταχύτητας σε δρόμους και αστικές περιοχές, στοχεύοντας στην εξάλειψη των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με την πρωτοβουλία "Vision Zero", εντούτοις ορισμένες χώρες αμφισβητούν αυτή την κατεύθυνση. Όπως και με την απόφαση για απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, έτσι και με τα όρια ταχύτητας, υπάρχουν αντιδράσεις από αρκετά κράτη-μέλη.
Η Τσεχία, για παράδειγμα, ετοιμάζεται να επιτρέψει την οδήγηση με 150 χλμ./ώρα σε επιλεγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, με τις πιλοτικές δοκιμές να αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους, με “έξυπνες” πινακίδες που θα προσαρμόζουν την ταχύτητα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.
Την ίδια λογική ακολουθεί και η Ιταλία, που εξετάζει σοβαρά την αύξηση του ορίου στα 150 χλμ./ώρα σε δρόμους, οι οποίοι σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Matteo Salvini, που ηγείται της πρωτοβουλίας, θα φέρουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μεγάλες ευθείες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κι άλλες χώρες, όπως η Πολωνία και η Βουλγαρία, έχουν ήδη όρια 140 χλμ./ώρα, τα υψηλότερα στην Ευρώπη μετά τη Γερμανία.
Η Ε.Ε., παρά το γεγονός ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, βοηθό διατήρησης λωρίδας και έξυπνο περιοριστή ταχύτητας, συνεχίζει να προκρίνει τη μείωση της ταχύτητας ως βασικό μέτρο για την οδική ασφάλεια.
Μάλιστα κατασκευαστές όπως η Ford προτείνουν τη χρήση GPS για τη ρύθμιση της ταχύτητας στις πόλεις, το οποίο θα μπορούσε να διασφαλίσει ότι τα οχήματα δεν θα υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων, ιδιαίτερα για τους πεζούς.
Η Γερμανία, από την άλλη, επιμένει στην "ελευθερία της ταχύτητας" σε ορισμένα τμήματα του διάσημου Autobahn, χωρίς όρια ταχύτητας, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Αυτή η στάση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από οικολογικά κόμματα, τα οποία επισημαίνουν τις αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμων και το περιβάλλον.Γιατί τα Google Maps δείχνουν διαφορετική ταχύτητα με αυτή που βλέπουμε στο κοντέρ - Ποια ένδειξη είναι σωστή;
Μάλιστα με το συμβάν του 2022 όπου ένας οδηγός έπιασε τα 400 χλμ/ώρα με μια Bugatti στο Autobahn, η συζήτηση για την ανάγκη επιβολής ορίων ταχύτητας αναζωπυρώθηκε στη γερμανική βουλή.
Οι πολέμιοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Στην Τσεχία και την Ιταλία, εκτιμάται ότι η μεταβολή του ορίου στα 150 χλμ/ώρα θα αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 20%, ενώ στη Γερμανία, οι οικολόγοι υπολογίζουν ότι η χώρα θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και δύο εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως με όριο 130 χλμ/ώρα στο Autobahn.
Από την άλλη, στην Ισπανία, η συζήτηση για τα όρια ταχύτητας έχει επανέλθει στο προσκήνιο λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων. Το 2022, εξετάστηκε η δυνατότητα μείωσης του ορίου στα 110 χλμ/ώρα, ένα μέτρο που είχε δοκιμαστεί το 2011 με ανάμεικτα αποτελέσματα. Τελικά, η πρόταση απορρίφθηκε, αλλά η συζήτηση για τα όρια ταχύτητας παραμένει ζωντανή.
Οι απόψεις για τα όρια ταχύτητας διίστανται σε όλη την Ευρώπη. Στην Ιταλία, οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί υποστηρίζουν την αύξηση του ορίου στα 150 χλμ./ώρα, ενώ στη Γερμανία, το 54% των μελών της αυτοκινητιστικής λέσχης ADAC τάσσονται υπέρ της επιβολής ορίου στο Autobahn.
Η Ευρώπη καλείται να ζυγίσει τα υπέρ και τα κατά της ταχύτητας, λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια, το περιβάλλον και τις ανάγκες των οδηγών. Το μέλλον των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους παραμένει αβέβαιο, με τη συζήτηση να συνεχίζεται έντονη.
carandmotor.gr
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 05.10.2024 | 17:20
Ελαιόλαδο: Χαμηλότερες αναμένονται οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ λέει ο ΣΕΒΙΤΕΛ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 05.10.2024 | 17:07
Ένταση και αποχωρήσεις στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ – Ζητήθηκε Παραπομπή Κασσελάκη στο Πειθαρχικό, κατατίθενται υποψηφιότητες - ΕΛΛΑΔΑ | 05.10.2024 | 17:01
Αγρίνιο: Νεκρός βρέθηκε ο 52χρονος που είχε παρασυρθεί από χείμαρρο - ΔΙΕΘΝΗ | 05.10.2024 | 16:57
Πόλεμος στη Μέση Ανατολή: «Αποκεφαλίζει» την ηγεσία της Χεζμπολάχ το Ισραήλ - Σκότωσε και τον διάδοχο του Νασράλα - ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 05.10.2024 | 15:35
ΣΥΡΙΖΑ: Ενταση και κόντρα Τζάκρη με Γεροβασίλη στην Κεντρική Επιτροπή - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 05.10.2024 | 15:14
Ν. Πλακιάς: Όσο υπάρχει το αντίτιμο δεν θα πάω στη συναυλία - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 05.10.2024 | 14:53
Αυτοψία Αντιπεριφερειάρχη Δημ. Τσέτσιλα σε βαμβακοκαλλιέργειες με χαμηλή παραγωγή - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ | 05.10.2024 | 13:40
Αλέξης Κούγιας για Εύη Βατίδου: Έχω κάνει ένα “λάθος”, να παντρευτώ μια λαμπερή γυναίκα που ήταν Σταρ Ελλάς
- ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 04.10.2024 | 12:30
Απογοήτευση σε Φάρσαλα, Σοφάδες, Παλαμά, Βόρεια Φθιώτιδα από τις χαμηλές αποδόσεις στο βαμβάκι (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 04.10.2024 | 14:12
Έξι Λαρισαίοι «έφυγαν» από τη ζωή - ΒΟΛΟΣ | 04.10.2024 | 11:59
Βόλος: Στα αζήτητα η σορός 56χρονου που κατέρρευσε σε τσιπουράδικο το περασμένο Σάββατο - ΛΑΡΙΣΑ | 04.10.2024 | 12:51
Ο Βασίλης Κόκκαλης κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα για υπέβαση ορίων για φωτοβολταϊκά στη Θεσσαλία (ΦΩΤΟ) - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 04.10.2024 | 08:52
Ενισχύσεις του 2022 ύψους 63 εκατ. ευρώ ζητάει πίσω ο ΟΠΕΚΕΠΕ από 196.000 αγρότες για λάθη που έκανε ο «τεχνικός σύμβουλος» - ΛΑΡΙΣΑ | 05.10.2024 | 09:15
Χαμός από εκατοντάδες Λαρισαίους στην Ταχυδρομείου για δωρεάν γύρο και συναυλία αλυσίδας φαστ φουντ (ΦΩΤΟ) - ΕΛΛΑΔΑ | 05.10.2024 | 09:31
Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Εθνική Οδό -Πότε και ποιοι θα ταξιδεύουν με 150 χλμ.-ώρα - ΕΛΛΑΔΑ | 04.10.2024 | 18:48
Λιάγκας σε Καρυστιανού: «Δεν πρέπει να ξανακουστεί από εσάς ότι δεν γνωρίζετε πόσα χρήματα είναι μέσα στο ταμείο του Συλλόγου