Διπλώματα που, όπως αποδεικνύεται στην περίπτωση της Λάρισας, 17 χρόνια μετά έχουν διατεθεί... στην αγορά, άγνωστο με ποιον τρόπο και το πιθανότερο με ποιο τίμημα. Το εν λόγω δίπλωμα αφαιρέθηκε στο πλαίσιο τροχονομικής παράβασης και στην προσπάθεια δέσμευσης μέσω Υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. και του Υπουργείου Μεταφορών διαπιστώθηκε πως το δίπλωμα... δεν αντιστοιχούσε σε υπαρκτό πρόσωπο και πως ο αύξων αριθμός ανήκει στην κλεμμένη παρτίδα.
Η δεύτερη περίπτωση αποδεικνύει την ύπαρξη ενός πιο οργανωμένου δικτύου νόθευσης εντύπων διπλώματος. Αφού, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, η οποία έχει ήδη υποβληθεί για τα περαιτέρω στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, «από την εργαστηριακή πραγματογνωμοσύνη της επίμαχης άδειας οδήγησης προέκυψε ότι αυτή έχει υποστεί σοβαρή νόθευση, καθιστώντας την πλαστή, καθόσον ως διαπιστώθηκε μικροσκοπικά όλα τα αριθμητικά στοιχεία του έντυπου αύξοντα αριθμού» «έχουν αναπαραχθεί με τη χρήση ελαστικής σφραγίδας κατόπιν απόσβεσης των αρχικών», σύμφωνα με την έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης του Τμήματος Εργαστηρίων Δικαστικής Γραφολογίας και Πλαστότητας Εντύπων και Αξιών της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΜΙΛΟΥΣΕ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Όπως και στην πρώτη, έτσι και στη δεύτερη περίπτωση, το δίπλωμα αφαιρέθηκε στο πλαίσιο τροχονομικού ελέγχου. Ο Λαρισαίος οδηγός ενώ οδηγούσε στο κέντρο της Λάρισας μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο, με αποτέλεσμα το δίπλωμα να του αφαιρεθεί και να δεσμευθεί για 60 ημέρες. Στο πλαίσιο της δέσμευσης σε συνεργασία της ΕΛ.ΑΣ. με το Υπουργείο Μεταφορών, οι τροχονόμοι έμειναν έκπληκτοι από τη διερεύνηση της υπόθεσης του πλαστού διπλώματος. Αφού διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός του διπλώματος «αντιστοιχούσε σε άλλη, έγκυρη άδεια οδήγησης, που αφορούσε άλλο πρόσωπο», υπαρκτό, αλλά με διαφορετικά στοιχεία, έχοντας και αυτή εκδοθεί από Υπηρεσία της Δυτικής Αθήνας, ενώ για τον Λαρισαίο οδηγό... «δεν προέκυπτε άδεια οδήγησης στο όνομά του». Έτσι, το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας ζήτησε στοιχεία από τη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής, η οποία φέρεται να έχει εκδώσει το δίπλωμα του Λαρισαίου.
ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ
ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑΣ
Αποδείχθηκε, επίσης, πως η συγκεκριμένη Διεύθυνση των Αθηνών δεν εξέδωσε άδεια στο όνομα του Λαρισαίου οδηγού, ενώ ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος «που φέρεται να υπογράφει στο έντυπο της άδειας οδήγησης που χρησιμοποιούσε» ο Λαρισαίος, «δεν έχει υπηρετήσει στην εν λόγω Διεύθυνση Μεταφορών» της Αθήνας.
Το πλαστό δίπλωμα αποστάλθηκε για εργαστηριακή πραγματογνωμοσύνη στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. και παράλληλα το Τμήμα Τροχαίας αναζήτησε στοιχεία από τις Διευθύνσεις Μεταφορών της χώρας, προκειμένου να διαπιστωθεί ποια Διεύθυνση χειρίστηκε το συγκεκριμένο έντυπο της άδειας. Η εργαστηριακή διερεύνηση επιβεβαίωσε ότι η επίμαχη άδεια «έχει υποστεί σοβαρή νόθευση καθιστώντας την πλαστή», αφού «όλα τα αριθμητικά στοιχεία του έντυπου αύξοντα αριθμού» «έχουν αναπαραχθεί με τη χρήση ελαστικής σφραγίδας κατόπιν απόσβεσης των αρχικών».
ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Ακόμη, αποκαλύφθηκε ότι ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος επί της κατασχεθείσας πλαστής άδειας οδήγησης είναι όντως υπαρκτό πρόσωπο, ο οποίος υπηρετούσε, ωστόσο, στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών των Ιωαννίνων, Διεύθυνση από την οποία συνταξιοδοτήθηκε πέρυσι. Δεν υπηρέτησε, δηλαδή, στη Διεύθυνση της Αθήνας, η οποία εξέδωσε την «άδεια» του Λαρισαίου οδηγού. Ο οποίος φέρεται να έχει αποκτήσει την άδεια οδήγησης το έτος 1998, ενώ το 2002 φέρεται να την επέκτεινε σε άλλη κατηγορία. «Φέρεται δηλαδή», σημειώνεται στη δικογραφία, «η άδεια οδήγησης να έχει εκδοθεί δύο μήνες πριν από την ημερομηνία που φέρεται ότι έδωσε και πέτυχε στις εξετάσεις για την απόκτηση» της άδειας, δεύτερης κατηγορίας. Η σχολαστική έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας κάνει, επίσης, αναλυτικές αναφορές στις ημερομηνίες των εγγράφων που αποδεικνύουν το πλαστό δίπλωμα με το οποίο οδηγούσε ο συμπολίτης.
Β. ΚΑΚΑΡΑΣ
Πηγή: eleftheria.gr