Την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε σοβαρό δυστύχημα τη Δευτέρα (25/11) στον σταθμό του Κορινού Πιερίας, όταν η αμαξοστοιχία Intercity 57 με περίπου 200 επιβάτες κινδύνευσε να συγκρουστεί με ακινητοποιημένο συρμό του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.
Το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 5 το απόγευμα, όταν ο συρμός του προαστιακού παρουσίασε βλάβη στη γραμμή καθόδου και σταμάτησε στον σταθμό του Κορινού. Παρά το γεγονός αυτό, η Intercity 57 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα δεν είχε λάβει καμία ενημέρωση για την κατάσταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο 902, οι μηχανοδηγοί της Intercity αντιλήφθηκαν τον κίνδυνο σύγκρουσης μόνο αφού άκουσαν μέσω ασυρμάτου τον συνάδελφό τους να ενημερώνει ότι ο συρμός του προαστιακού ήταν ακινητοποιημένος. Ο μηχανοδηγός της Intercity 57 επικοινώνησε άμεσα με τον οδηγό του προαστιακού μέσω κινητού τηλεφώνου για να επιβεβαιώσει την κατάσταση.
Χάρη στην έγκαιρη αντίδρασή του, η Intercity 57 ακινητοποιήθηκε εγκαίρως, αποφεύγοντας τα χειρότερα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για το νέο αυτό επικίνδυνο περιστατικό δεν υπήρξε ενημέρωση ούτε από τη Hellenic Train ούτε από τον ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι στις 9 Οκτωβρίου είχε καταγραφεί άλλο σοβαρό επεισόδιο, όταν συρμός του προαστιακού μπήκε κατά λάθος στη γραμμή του μετρό. Και τότε, το λάθος διαπιστώθηκε καθυστερημένα, αναδεικνύοντας ελλείψεις στην επικοινωνία και τη διαχείριση των δρομολογίων.
Ανακοίνωση από τον ΟΣΕ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγη ώρα ο ΟΣΕ επισημαίνονται τα εξής:
«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».
Με πληροφορίες από το dnews.gr