ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Συγχωνεύσεις σε απορρίμματα και ΔΕΥΑ, και έργα μέσω ΣΔΙΤ: ένας νέος κόσμος ξεπροβάλλει…
Του Γιάννη Κολλάτου
Συγχωνεύσεις σε απορρίμματα και ΔΕΥΑ, και έργα μέσω ΣΔΙΤ: ένας νέος κόσμος ξεπροβάλλει…
Έρχονται σοβαρές ανατροπές στην καθημερινότητά μας με τα νομοσχέδια της κυβέρνησης για την αναγκαστική συγχώνευση των ΔΕΥΑ σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων και των ΦΟΣΔΑ (φορέων διαχείρισης απορριμμάτων) σε επίπεδο περιφερειών και ο κίνδυνος δημόσια αγαθά να οδηγηθούν σε ιδιωτικοποίηση είναι ορατός διαμηνύουν οι δήμαρχοι σε όλη τη χώρα και στη Θεσσαλία και καλούν τους πολίτες σε εγρήγορση για την προάσπιση αυτών των αγαθών.
«Θίγουν τα ιερά και τα όσια της αυτοδιοίκησης» υποστηρίζουν, ενώ οι πολίτες αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές υποχρεώσεις τους παρακολουθούν αυτές τις εξελίξεις σε κάποιο βαθμό αποστασιοποιημένοι. Από την πλευρά της η κυβέρνηση δια του αρμόδιου υπουργού Θεόδωρου Σκυλακάκη επισημαίνει ότι με τη δημιουργία ισχυρών συγκεντρωτικών δομών στην ύδρευση και τα απορρίμματα αφενός ανοίγει ο δρόμος για τον εκσυγχρονισμό τους για να μειωθεί το ενεργειακό τους κόστος με την παραχώρηση ηλεκτρικού χώρου για ανάπτυξη ΑΠΕ (ΣΣ τώρα γιατί η συγχώνευση είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την προτεραιοποίηση στην ανάπτυξη ΑΠΕ κανείς δεν κατανοεί) και άρα να μην μεταφέρουν τα χρέη τους προς τους δημότες και αφετέρου επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας λόγω του ολιγάριθμου διοικητικού προσωπικού.
Η κυβέρνηση δε, αφήνει αν εννοηθεί ότι χάνουν τις δυνατότητες διορισμών ημετέρων οι δήμαρχοι, αλλά ωφελούνται οι δημότες, ενώ εντέλει με τα πιο μεγάλα και συγκεντρωτικά σχήματα- όπως συμβαίνει και με την ΕΥΔΑΠ- ανοίγει ο δρόμος και για πρόσβαση τόσο σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα όσο και σε τραπεζικό δανεισμό για τον εκσυγχρονισμό των δικτύων και για να νιώθουν ασφαλείς οι πολίτες πχ με τα δίκτυα ομβρίων από πλημμύρες.
Πάρτε το παράδειγμα της Καρδίτσας. Είναι γνωστό ότι οι προδιαγραφές του δικτύου ομβρίων της πόλης είναι ξεπερασμένες πλέον για τα νέα κλιματικά δεδομένα που θέλουν πολύ πιο ραγδαίες και έντονες βροχοπτώσεις σε λίγες ώρες, όπως αυτό φάνηκε με τον πλέον οδυνηρό τρόπο με τον «Ιανό» . Για να κατασκευαστεί νέο όμως θα απατηθούν πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το πολυδάπανο έργο -ας μη γελιόμαστε- κανένας κρατικός προϋπολογισμός δεν πρόκειται να το χρηματοδοτήσει. Θα μπορούσε όμως να κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ και ο εργολάβος να έχει ένα ποσοστό επί των τελών για την αποπληρωμή της επένδυσής του. Το θέμα είναι το σηκώνει αυτό το επιπλέον κόστος ο «φτωχοποιημένος» μετά και τις θεομηνίες λαός της Καρδίτσας;
Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και με την άρδευση αφού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι ο ΟΔΥΘ Α.Ε που στελεχώνεται αυτές τις ημέρες θα κληθεί να βρει χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω ΣΔΙΤ για την κατασκευή των μεσαίων φραγμάτων και φυσικά οι νέοι εργολάβοι που θα εγγυηθούν μέσω των φραγμάτων αυτών άρδευση και αντιπλημμυρική προστασία στα χωράφια των αγροτών θα ζητήσουν την αποπληρωμή τους μέσω των υδρομέτρων που θα μπουν στα χωράφια κάτι που αποτελεί και κοινοτική οδηγία και επιταγή…
Όλα αυτά είναι νέα δεδομένα και πέρα από πολιτικές του πεποιθήσεις θα πρέπει κανείς να τα υπολογίσει ψύχραιμα και να αναλογιστεί πόσες δεκαετίες περιμένει να γίνουν ανάλογα έργα στη Θεσσαλία και έργα δεν γίνονται;
Από την άλλη βέβαια για να πειστούν οι πολίτες για τις... «αγαθές προθέσεις» της κυβέρνησης θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα γιατί θα πρέπει να συγχωνευτεί ο ΠΑΔΥΘ ΑΕ με τους ΦΟΣΔΑ Λάρισας και Μαγνησίας όταν αυτός προσφέρει υπηρεσίες στους δημότες της δυτικής Θεσσαλίας με κόστος 15 ευρώ τον τόνο και ο Βόλος με 24 και η Λάρισα με 28 ευρώ τον τόνο;
Τέλος παρόμοιες είναι οι συνθήκες με το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ. Όλοι λένε ότι είναι αναχρονιστικός και ζητούν έναν νέο πιο δίκαιο και πιο επικαιροποιημένο που να καλύπτει ζημιές με βάση τα νέα κλιματικό δεδομένα, αλλά κανείς δεν θέλει για να καλυφθούν αυτά τα νέα δεδομένα (όπως πχ η ακαρπία στα δέντρα λόγω των ήπιων χειμώνων) να υπάρξει αύξηση εισφορών με αναλογικότητα στους κινδύνους που θα καλύπτει αυτός ο κανονισμός.
Εν κατακλείδι ζητούμε περισσότερη εισφορά από το κράτος για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών όπως είναι το νερό που πίνουμε η ασφάλεια από τις πλημμύρες της περιουσίας μας ή των καλλιεργειών μας και εν γένει από την κλιματική αλλαγή, αλλά το ποιος θα πληρώσει όλες αυτές τις παροχές θεωρούμε ότι αφορά κάποιους άλλους και κυρίως τους «έχοντες και κατέχοντες» που έλεγε και ο αείμνηστος Αντρέας. Οι οποίοι όμως κατέχουν και μεγαλύτερη επιρροή στα κέντρα λήψης των πολιτικών αποφάσεων ώστε να τις κατευθύνουν σε κοίτες επωφελείς για τους ίδιους και συνήθως είναι εκείνοι που έρχονται να φτιάξουν αυτό τον πιο ασφαλή κόσμο με έργα στην ύδρευση και την αποχέτευση την άρδευση και τη διαχείριση απορριμμάτων και πάει λέγοντας, με το αζημίωτο προφανώς…
Υ.Γ. Η πολιτική των ΣΔΙΤ (Συμπράξεων Δημόσιου- Ιδιωτικού Τομέα) έχει κατασυκοφαντηθεί στη χώρα μας ενώ λειτουργεί υπέρ των πολιτών σε άλλες προηγμένες χώρες της Ευρώπης γιατί οι κοινοπραξίες εργολάβων και τραπεζών που ανέλαβαν να κατασκευάσουν τα οδικά δίκτυα στη χώρα έχουν δεσμεύσει τις πολιτικές ηγεσίες με συμβάσεις ετεροβαρείς εις βάρος των πολιτών σε σχέση με το ρίσκο που ανέλαβαν…Τελικά εκείνο που απαιτείται όπως θα έλεγε και ο Κορνήλιος Καστοριάδης είναι θέσμιση κανόνων και διαφάνεια, πράγματα που δεν εκλείπουν μόνο στη χώρα μας αλλά πλέον και σε άλλες πιο προηγμένες και με θεσμούς ρύθμισης της δημοκρατίας, χώρες της Ευρώπης
- ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 10:25
Τα «Μπισκοτένια Χριστούγεννα» μάγεψαν τα παιδιά στο Fashion City Outlet! - ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 10:15
Δήμος Τεμπών: Από το Πουρνάρι η έναρξη των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων - ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 10:01
Με Στέλιο Ρόκκο ανάβει απόψε το δέντρο η Λάρισα - ΕΛΛΑΔΑ | 04.12.2024 | 09:58
Αγία Βαρβάρα: Γιατί είναι προστάτιδα του πυροβολικού - Η ζωή και τα θαύματα της - ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 04.12.2024 | 09:56
Τέμπη: Άνοιξε η κάθοδος για τα εμπορικά τρένα – Δεν περνούν επιβατικές (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 09:55
Τέμπη: Πέρασε η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη για Αθήνα (BINTEO) - ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 09:47
Στο Δημαρχείο Φαρσάλων ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος - ΛΑΡΙΣΑ | 04.12.2024 | 09:36
Συνάντηση του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί με την διοίκηση της Τροχαίας Λάρισας
- ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 03.12.2024 | 12:11
Καμπανάκι Κουρέτα για νέο κύμα την Πέμπτη- τι αναφέρει για την παρατημένη μπουλντόζα στο ρέμα - ΒΟΛΟΣ | 03.12.2024 | 18:31
Παρακολουθείστε live την τελετή φωταγώγησης του Βόλου με τον Κωνσταντίνο Αργυρό - ΒΟΛΟΣ | 03.12.2024 | 09:52
Νεκρά αγριογούρουνα από άγνωστη ασθένεια στο Ν. Πήλιο -ανησυχία κυνηγών για τη δημόσια υγεία - ΛΑΡΙΣΑ | 03.12.2024 | 13:48
Θλίψη στη Λάρισα ; -εφυγε από τη ζωή στα 64 της η Καλλιόπη Μόζα - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 03.12.2024 | 20:16
Σωτήρια για τη ζωή 60χρονου η επέμβαση του ΕΚΑΒ Καρδίτσας - ΕΛΛΑΔΑ | 03.12.2024 | 10:45
Άρχισαν τα προβλήματα στο μετρό Θεσσαλονίκης: Εκτός λειτουργίας τα ασανσέρ σε 7 σταθμούς! - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 03.12.2024 | 18:17
Συγχωνεύσεις σε απορρίμματα και ΔΕΥΑ, και έργα μέσω ΣΔΙΤ: ένας νέος κόσμος ξεπροβάλλει… - ΛΑΡΙΣΑ | 03.12.2024 | 09:46
Θλίψη για το θάνατο 64χρονης Λαρισαίας