ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Στην τελική ευθεία και το Βόρειο τμήμα του Ε-65
Θα τον συνδέει με την Εγνατία
Την συνέχιση της κοινοτικής χρηματοδότησης για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και αυτά που πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα συζήτησαν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, που βρίσκεται από χθες στη χώρα μας.
Κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε πως προχωρά μια σειρά νέων έργων με κοινοτική χρηματοδότηση. Μεταξύ αυτών οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, αλλά και το βόρειο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας - Ε65 όπου τις επόμενες ημέρες θα σταλεί ο φάκελος στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp). Ο βόρειος άξονας θα συνδέει τα Τρίκλα, μ΄σω Γρεβενών με την Εγνατία.
Ένα ακόμη έργο που βρίσκεται στα σκαριά είναι η παράκαμψη της Χαλκίδας που ξεκινάει με έναν προϋπολογισμό ύψους 250 εκατ. ευρώ.
«Tώρα, πρέπει να αδράξουμε αυτό το χρυσό μομέντουμ για την Ελλάδα και επίσης πρέπει να προχωρήσουμε προς τα εμπρός, προς το μέλλον, όπως επίσης να δούμε και την υλοποίηση όλων αυτών των προγραμμάτων. Γνωρίζω, ότι αυτό το Υπουργείο είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι έχει πάρα πολύ σημαντικά έργα υπό την δική του ομπρέλα, όπως για παράδειγμα μεγάλα έργα σε εξέλιξη αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε η κυρία Κρέτσου.
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί στο Ηράκλειο η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
Στο υπουργείο Υποδομών συζητούν επίσης με την Κομισιόν και την εγκύκλιο με την οποία επιχειρείται να μπει τέλος στις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα. Κύκλοι του υπουργείου σημειώνουν ότι η εγκύκλιος «βάζει κανόνες για την ερμηνεία των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, αλλά είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε κρατικού φορέα αν θα εντάξει στα τεύχη δημοπράτηση όσα προβλέπει». Οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως «η εγκύκλιος βγαίνει για να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες στην περίπτωση που κάποιος φορέας θέλει να περιορίσει τις ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές».
Για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προωθείται μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών (σύμβαση παραχώρησης, ΣΔΙΤ και ένα μικρό τμήμα ως δημόσιο έργο) μέσα στον Μάρτιο θα ανακοινωθεί η δεύτερη φάση της διαδικασίας. Ο αρχικός προϋπολογισμός των δύο διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και μέσω ΣΔΙΤ, φτάνει τα 1,6 δισ. ευρώ.
Χθες έγινε, επίσης, γνωστό πως με κοινοτικά κονδύλια θα χρηματοδοτηθούν και οι πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της οποίας (Αλσος Βεϊκου – Γουδή) βρίσκεται σε εξέλιξη με προϋπολογισμό άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Κοντά στο ένα δισ. ευρώ εκτιμάται το κόστος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες.
Συμφωνήθηκε, επίσης, με την Κομισιόν πως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και ο ΒΟΑΚ θα είναι «έργα – γέφυρες» δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά κονδύλια και της τωρινής και της επόμενης προγραμματικής περιόδου.
Το εθνικό σχέδιο μεταφορών
Ο κ. Σπίρτζης και η κυρία Κρέτσου συζήτησαν και για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα τον Μάρτιο
«Με δυο λόγια, αυτό που έχουμε κάνει, είναι να έχουμε ένα στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει δυο σταθμούς. Το 2027 και το 2037. Είναι ένα σχέδιο μακράς πνοής και για τις υποδομές και για τη λειτουργία, για τους στόχους, για τον έλεγχο, για να ξεπεράσουμε παθογένειες που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια σε σχέση με την ιεράρχηση των έργων, σε σχέση με την παρακολούθησή τους, σε σχέση με το σχέδιο των συνδυασμένων μεταφορών.
Και στη συνέχεια αυτό το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών θα εξεταστεί σε σχέση με τις επιμέρους υποδομές στα επιμέρους έργα, με τους νέους κανονισμούς που έχουμε για τη νέα περίοδο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να έχουμε και ξεκάθαρο από το 2021 και μετά, ποια έργα θα χρηματοδοτηθούν από τη νέα προγραμματική περίοδο, ποια από εθνικούς πόρους, ποια από δανεισμό. Να έχουμε ώριμα έργα το 2021. Να μη ζήσουμε ξανά τις παθογένειες του παρελθόντος. Δηλαδή να υπάρχουν χρήματα και να μην έχουμε ώριμα έργα για να τα προχωρήσουμε», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
- ΛΑΡΙΣΑ | 26.11.2024 | 21:57
Ανακοίνωση της Δ.Ε.Υ.Α. Τεμπών: Κατάλληλο για πόση το νερό στον Πυργετό - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 26.11.2024 | 21:54
Κώστας Τσιάρας: Την 4ετια 2020-2024 ο ΕΛΓΑ πλήρωσε 1,5 δις. € για αποζημιώσεις και 120 εκ. μέσω ΚΟΕ - ΔΙΕΘΝΗ | 26.11.2024 | 21:47
Διάγγελμα Νετανιάχου: Κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο αλλά αν η Χεζμπολάχ μας επιτεθεί θα απαντήσουμε - ΔΙΕΘΝΗ | 26.11.2024 | 21:41
Παγκόσμιος συναγερμός – Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξέδωσε οδηγό επιβίωσης πυρηνικής επίθεσης - ΑΓΡΟΤΙΚΑ | 26.11.2024 | 20:54
Ανακτά τα 55 λεπτά σήμερα το σύσπορο με ώθηση από δολάριο και λήξη Δεκέμβρη - ΛΑΡΙΣΑ | 26.11.2024 | 20:47
Έντονη διαμαρτυρία στο δημαρχείο από Λαρισαίους ντελιβεράδες για την απαγόρευση διέλευσης από πεζοδρόμους (ΦΩΤΟ+video) - ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ | 26.11.2024 | 20:35
Πλημμύρες: Θέλουμε ασφάλεια; Ας την διεκδικήσουμε - ΛΑΡΙΣΑ | 26.11.2024 | 20:28
Γιορτινές εκδηλώσεις σε Νεάπολη και Λιβαδάκι από το Δήμο Λαρισαίων στις ανανεωμένες παιδικές χαρές (ΦΩΤΟ)
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 26.11.2024 | 16:56
Τακούδης: Έρχονται χιόνια στη Θεσσαλία και ραγδαίες βροχές στα 150 χιλιοστά στα παράλια από Σάββατο (video) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.11.2024 | 17:34
Θρήνος στον Αμπελώνα για το θάνατο της 44χρονης Ευθυμίας – Εφης Νταλακούρα - ΒΟΛΟΣ | 26.11.2024 | 14:02
Αλωνίζοντας σουσάμι στον Αλμυρό- μια ελπιδοφόρα καλλιέργεια επανέρχεται στο θεσσαλικό κάμπο (ΦΩΤΟ+video) - ΔΙΕΘΝΗ | 26.11.2024 | 11:48
Τραγωδία: Λεωφορείο με μαθητές έπεσε σε χαράδρα – 11 νεκροί. - ΛΑΡΙΣΑ | 25.11.2024 | 20:44
Δίκτυο #Κανείς_Μόνος :Ένωσαν δυνάμεις στελνοντας μήνυμα ενάντια στη βία κατά των γυναικών στην κεντρική πλατεία (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.11.2024 | 14:21
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο πριν τη συζήτηση στο δημ. συμβούλιο για τις συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ (ΦΩΤΟ+video) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.11.2024 | 16:00
Στο Δημοτικό συμβούλιο Λαρισαίων το θέμα της συγχώνευσης των ΔΕΥΑ (ΦΩΤΟ) - ΛΑΡΙΣΑ | 25.11.2024 | 18:28
Ομόφωνο ΟΧΙ στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ- Θ. Μαμάκος: «Μιλάμε χωρίς κάποιο σχέδιο…» (φωτ.+video)